Keskiviikko 12.1.2022
- englannin tunti: 4A A2-englanti (kaksoistunti) ke joululoman jälkeen
Kuuntelemme Auld Lang Syne –laulun Auld Lang Syne with Sing Along Lyrics | Happy New Year Song. .
Laulamme Where’s the cat?.
Harjoittelemme talvilajeja kuvakorteilla. Esitämme ja arvaamme. Pelaamme muistipeliä.
Harjoittelemme vielä ravintolassa toimimista A/B-korteilla ja ruokalistavalokuvalla.
Teemme salkkutyön joululomasta My Christmas Holiday (ruoka, perhe, lahjoja, talvitekemisiä, vaatteita).
Katsomme MERLIN THE MAGICIAN: English fairy tale for kids.
Teemme kappaleen 7 tehtävät loppuun.
Homework: opettele ja kirjoita kappaleen 7 sanastot (s. 80, 82)
- saksan tunti: 5A ke
Kuuntelemme An der schönen blauen Donau – Neujahrskonzert / New Year’s Concert 2011 Vienna HD.
Luemme kappaleen 4 saksaksi parin kanssa. Harjoittelemme ruokasanoja kuvakorteilla.
Tarkistamme tehtävän 13 (s. 64).
Harjoittelemme ravintolassa toimimista: Minidialog (s. 18), 12 (s. 63) sekä s. 70.
Pelaamme kertauspeliä 10 (s. 71).
Hausaufgabe: kertaa kappaleen 4 ravintolakeskustelu > SUULLINEN KOE KE 19.1.2022
2. saksan tunti: 6A ke
Kuuntelemme ja toistamme kappaleen 11.
Luemme kappaleen 11 saksaksi. Kerromme tehtävän 2 (s. 151) asiat. Saamme leiman sanastoihin. Harjoittelemme verbien perusmuodot ja perfektimuodot parin / pöytäryhmän kanssa: voit harjoitella Quizletissä https://quizlet.com/365147865/so-ein-zufall-2-lektion-11-flash-cards/.
Teemme sanakokeen kappaleesta 11. Tarkistamme sanakokeen heti.
Hausaufgabe: 2 (s. 161)
- englannin tunti: 5A ke ENSIMMÄINEN TUNTI JOULULOMAN JÄLKEEN (TUNNIT LOPPUVAT KLO 14)
Pesemme kädet ja kuuntelemme Auld Lang Syne –laulun.
Teemme salkkutyö joululomasta: My Christmas Holiday
- jouluruokia
- perhe
- joulusanoja (kuvakortit)
- joululahjoja
- talvitekemisiä + muuta tekemistä
Pelaamme muistipeliä joulukuvakorteilla. Esitämme ja arvaamme talvitekemisiä parin / pöytäryhmän kanssa.
Laulamme kuukausilaulun (s. 81).
Harjoittelemme persoonapronomineja ja niiden omistusmuotoja Quizletissä https://quizlet.com/157723210/englannin-persoonapronominit-perusmuoto-ja-omistumuoto-flash-cards/.
Kuuntelemme ja luemme kappaletta 7. Kirjoitamme sen sanastot vihkoon.
Pelaamme peliä 20 (s. 92) ja teemme Now I can! (s. 93).
Homework: kertaa kappaletta 7