Maanantai 19.5.

16.englannin tunti: 6A A2-englanti (kaksoistunti) maanantai 

Tarkistamme Now I can! (s. 154). 

Toistamme kappaleen 12 sanaston (s. 156). Kuuntelemme ja suomennamme kappaleen 12. 

Pelaamme Aussies and Kiwis -peliä (s. 72 – 73, s. 162 – 163) 

Japanilainen Sarara tulee toiselle tunnille. 

We ask Sarara to tell us about the Japanese islands. Is there North Island ja South Island in Japan?  

We show Sarara the dustbins / rubbish bins at Pyynikki: paper, cardboard, plastic, (general) waste (glass, metal, biowaste). What and how do people recycle in Japan? (Chapter 14)  Are there any jumble sales / garage sales / bake sales / charity sales in Japan? (Chapter 15) 

We’ll ask Sarara what she will do when she gets back to Japan. What will you do first when you get home? What will you bring your parents? And what are you going to do in the future? 

Homework: lue ja suomenna kappale 13 (s. 74 – 77) 

32.englannin tunti: 5a maanantai (ryhmätunnit) RUOKAILU TUNTIEN VÄLISSÄ KLO 10:50 

Teemme origamin japanilaisen vieraan Sararan kanssa. 

Tarkistamme työkirjan s. 153. 

Katsomme kappaleen 10 kielioppivideon. Aloitamme kielioppitehtäviä. 

Homework: tee s. 155 – 156 

45.englannin tunti: 4b maanantai 

Katsomme kappaleen 12 kulttuurivideon uudelleen. Teemme työkirjan s. 157. 

Teemme s. 158 – 159. Teemme tehtävään 26 kysymyksiä Sararalle. 

PALAUTA TEKSTIKIRJA LAATIKKOON. 

Homework: tee työkirjan s. 161 + pyydä nimi kokeeseen