Perjantai 29.4.
- saksan tunti: 1A to
Laulamme vielä liikkumiseen liittyviä pääsiäislauluja Hoppelhase Hans – Singen, Tanzen und Bewegen || Kinderlieder sekä Seht, wer sitzt denn dort im Gras – Die besten Oster- und Frühlingslieder || Kinderlieder.
Kertaamme s-äänteet kuvakorteilla.
Mietimme verbejä, joissa on s-äänne:
ESSEN
SITZEN
SINGEN
LESEN
SCHWIMMEN
SCHREIBEN
SPIELEN
SPRINGEN
STEHEN
Esitämme ja sanomme minä-muodossa:
ICH ESSE.
ICH SITZE.
ICH SINGE.
Laulamme Sissin mukana Das Sissi Lied: Spielen – Singen – Lachen.
Katsomme vielä Die Bremer Stadtmusikanten kinder geschichte – märchen für kinder – Gute Nacht Geschichte.
TSCHÜS.
- saksan tunti: 4a pe
Kuuntelemme Wir sind die Bremer Stadtmusikanten – Märchenlieder zum Mitsingen || Kinderlieder.
Toistamme kappaleen 19 sanaston (s. 232 – 233). Tavaamme sanoja ja sanomme saksaksi.
Teemme tehtävät 1 – 6.
Hausaufgabe: kuuntele, suomenna, lue ja toista kappale 19 (s. 60 – 63)
- saksan tunti: 3A pe
Laulamme ystävälaulun Du bist meine allerbeste Freundin || Kinderlieder zum Mitsingen.
Jatkamme s. 86 loppuun. Jatkamme perhetyötä salkkuvihkoon.
Mahlzeit.
Toistamme kappaleen 8 sanat (s. 87). Esitämme ja arvaamme.
Teemme tehtävät 1 ja 2.
Hausaufgabe: salkkutyö Mein Freund / Meine Freundin (13, s. 83) > TYÖ ARVIOIDAAN