Tiistai 15.8.

  1. englannin tunti: 5a tiistaina (kaksoistunti, sijainen, High Five 5 –kirjat) 

Otamme samat paikat kuin saksan tunnilla. 

Kertaamme viime vuoden asioita A/B-korteilla. 

Teemme työkirjan sivun 6. 

Kuuntelemme osavaltiolaulun The 50 States Song – 50 States and Capitols of the United States of America Song

Luemme tekstikirjan sivut 6 – 7 parin kanssa. Teemme työkirjan sivut 7 – 10. 

Pelaamme kesäpeliä parin kanssa. Opettajalla on pelipohja: peli on keskustelupeli, älä tee merkintöjä pelipohjaan. 

Teemme kesätyön Snapshots of Summer: laita moniste salkkuvihon väliin. 

Homework: tutustu kappaleeseen 1 (s. 8 – 11) 

TAKAPIHAN VALVONTA KLO 9:45 – 10

  1. englannin tunti: 4c tiistai (sijainen, KIRJAT: COME WITH ME! 4) 

JAKOTUNNIT, KAKSI KERTAA SAMA TUNTI ERI RYHMÄLLE) 

TOISELLA TUNNILLA RUOKAILU KLO 11:15 

Laulamme kirjan Hello-laulun (löytyy tähti-merkistä). 

Teemme Welcome-sivut 10 – 11 työkirjasta. 

Teemme What a cool school! -sivut (s. 8 – 9 tekstikirjasta, s. 14 – 15 työkirjasta). Esitämme ja arvaamme aukeaman sanoja parin kanssa. 

Teemme pienen salkkutyön itsestämme (muutama lause): minä olen / minä en ole + adjektiivi. 

I’m fast. I’m not slow. (tekstikirjan s. 10) 

Laulamme lopuksi vielä kirjan Goodbye-laulun (löytyy tähti-merkistä). 

Bye.  

  1. englannin tunti: 4A (kaksoistunti tiistaina, sijainen, välitunti tuntien välissä) KIRJAT: COME WITH ME! 4 

Laulamme kesälaulun Summer Song for Kids | The Singing Walrus

Katsomme kesävideon Beach Holiday – Bobo’s Adventure l English Learning Story

Kirjoitamme ja piirrämme omasta kesälomasta isoon salkkuvihkoon. Jos sinulla ei ole enää salkkuvihkoa, ota takapöydältä uusi. 

My Summer Holiday 

I go to the beach. I like swimming. I eat ice cream. I play football.  

I go to the country. I like boating (sailing / rowing). I like sup paddling.  

Pelaamme kertauspeliä s. 8 – 9. 

Jatkamme Welcome-jaksoa työkirjan sivulta 10. 

Teemme vielä What a cool school! -sivut (s. 8 – 9 tekstikirjasta, s. 14 – 15 työkirjasta). 

Teemme pienen salkkutyön itsestämme: minä olen / minä en ole + adjektiivi. 

I’m fast. I’m not slow. (tekstikirjan s. 10) 

Laulamme lopuksi vielä kirjan Goodbye-laulun (löytyy tähti-merkistä). 

Bye.