Tiistai 3.9.

8.englannin tunti: 5A tiistai (ryhmätunnit) klo 8:30 – 9:15 / 12:30 – 13:15 (Come with me! 5, SanomaPro)

Teemme vielä tehtävät 25 ja 26 (s. 26). 

Luemme kappaleen 1 parin kanssa englanniksi. Teemme juonimonisteen uudelleen. Katsomme kappaleen 1 kielioppivideon uudelleen. Teemme työkirjan sivun 27 parin kanssa. 

Teemme sanakokeen kappaleesta 1. 

Homework: tee tehtävä 3 (s. 29) 

7.saksan tunti: 6A am Dienstag (So ein Zufall 2, Otava)

Tavaamme parin kanssa tehtävän 3 (s. 112) sanoja. (Aakkoset löytyvät SanomaPron Los geht’s 1 –kirjasta (kappale 3). 

Teemme tehtävän 4 (s. 112): meillä on moniste apuna (muovitaskussa). 

Kuuntelemme kappaleen 8 https://peda.net/iitti/lukio/oppiaineet/saksa/asetv/so-ein-zufall-2/8slf. Teemme tehtävän 2 (s. 111). 

Teemme tehtävän 1 (s. 119), mikäli on aikaa. 

Hausaufgabe: kuuntele, suomenna ja lue kappale 8 (s. 32 – 34) 

MUISTA TORSTAINA HETI RUOKAILUN JÄLKEEN VIERAILU SARA HILDÉNIN TAIDEMUSEOON. LÄHDEMME BUSSIAULASTA. 

11.englannin tunti: 4B tiistai RUOKAILU KLO 10:30 (oman luokan käytävään jono välitunnin jälkeen) (Come with me! 4, SanomaPro)

Teemme työkirjan sivut 26 – 29. Tarkistamme tehtävän 2 (s. 26). 

Homework: lue ja suomenna kappale 2 (s. 18 – 19) 

7.saksan tunti: 4A tiistaina (Los geht’s! 1, SanomaPro)

Näytämme läksyverbikuvat parille > pari sanoo saksaksi (s. 84). 

Harjoittelemme verbin preesenstaivutusta L6 Spring mit! (peda.net) videoissa. 

Teemme kirjan sivut 92 – 95 (nopat lipaston ylälaatikossa). 

Hausaufgabe: tee viisi virkettä vihkoon (s. 84) eri persoonissa