Tiistai 3.9.
8.englannin tunti: 5A tiistai (ryhmätunnit) klo 8:30 – 9:15 / 12:30 – 13:15 (Come with me! 5, SanomaPro)
Teemme vielä tehtävät 25 ja 26 (s. 26).
Luemme kappaleen 1 parin kanssa englanniksi. Teemme juonimonisteen uudelleen. Katsomme kappaleen 1 kielioppivideon uudelleen. Teemme työkirjan sivun 27 parin kanssa.
Teemme sanakokeen kappaleesta 1.
Homework: tee tehtävä 3 (s. 29)
7.saksan tunti: 6A am Dienstag (So ein Zufall 2, Otava)
Tavaamme parin kanssa tehtävän 3 (s. 112) sanoja. (Aakkoset löytyvät SanomaPron Los geht’s 1 –kirjasta (kappale 3).
Teemme tehtävän 4 (s. 112): meillä on moniste apuna (muovitaskussa).
Kuuntelemme kappaleen 8 https://peda.net/iitti/lukio/oppiaineet/saksa/asetv/so-ein-zufall-2/8slf. Teemme tehtävän 2 (s. 111).
Teemme tehtävän 1 (s. 119), mikäli on aikaa.
Hausaufgabe: kuuntele, suomenna ja lue kappale 8 (s. 32 – 34)
MUISTA TORSTAINA HETI RUOKAILUN JÄLKEEN VIERAILU SARA HILDÉNIN TAIDEMUSEOON. LÄHDEMME BUSSIAULASTA.
11.englannin tunti: 4B tiistai RUOKAILU KLO 10:30 (oman luokan käytävään jono välitunnin jälkeen) (Come with me! 4, SanomaPro)
Teemme työkirjan sivut 26 – 29. Tarkistamme tehtävän 2 (s. 26).
Homework: lue ja suomenna kappale 2 (s. 18 – 19)
7.saksan tunti: 4A tiistaina (Los geht’s! 1, SanomaPro)
Näytämme läksyverbikuvat parille > pari sanoo saksaksi (s. 84).
Harjoittelemme verbin preesenstaivutusta L6 Spring mit! (peda.net) videoissa.
Teemme kirjan sivut 92 – 95 (nopat lipaston ylälaatikossa).
Hausaufgabe: tee viisi virkettä vihkoon (s. 84) eri persoonissa