Torstai 18.8.

  1. oppitunti: 2. luokan saksa torstaina (ensimmäinen tunti elokuussa) 

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa Das Hände-Waschen Lied 👏🏻 [Hände waschen muss ein jedes Kind] – Kinderlieder mit Bobby

Laulamme hyvän huomenen laulun https://www.youtube.com/watch?v=U_bsAKAbYD8 apurimme kanssa (herr Ente). 

Harjoittelemme kesään liittyviä sanoja kuvatauluilla. Harjoittelemme myös s-äänteitä. 

SOMMER

SONNE

SCHWIMMEN

EIS

STRAND HEIß  SPIELEN 

FISCH

Piirrämme ja kirjoitamme kesästä isoihin vihkoihin: 

MEINE SOMMERFERIEN 

Ich mag ___. 

Tschüs. 

  1. englannin tunti: 3C to 

Laulamme tervehdyslaulun https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU. 

Saamme uuden englannin tekstikirjan, työkirjan ja pikkuvihon.  

Kuuntelemme High Five! -laulun (s. 6). Teemme työkirjan s. 6 – 8 ja tekstikirjan s. 7.  

Homework: päällystä englannin työkirja 

Bye-bye. 

  1. saksan tunti: 5A to 

Pesemme kädet käsien pesu –laulujen tahdissa https://www.youtube.com/watch?v=340GxiA_EaI&t=13s

Laulamme Ich bin ein Sommerkind – Sommerlieder zum Mitsingen || Kinderlieder. 

Kerromme, mitä koulutavaroita meillä on ja mitä ei ole: 

Ich habe (einen Bleistift). Ich habe (keinen Buntstift). 

Jatkamme Muffelmonster-tarinaa. Kertaamme värejä, huonekaluja ja paikan sanoja. 

Kerromme Saksan kaupunkien säästä www.wetter.de 

Wie ist das Wetter in Bremen? Es ist ___. 

Hausaufgabe: kertaa kappaletta 20 https://peda.net/iitti/lukio/oppiaineet/saksa/asetv/so-ein-zufall-1/20-opa-erz%C3%A4hlt 

  1. englannin oppitunti: 4A A2-englanti (kaksoistunti) to 

Pesemme kädet ja kuuntelemme käsien pesu –laulun https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE.  

Istumme samoilla paikoilla kuin saksan tunneilla. 

Kuuntelemme High Five! -laulun (s. 6). Tutustumme Ison-Britannian karttaan Howellin PowerPoint-työn avulla.  

Teemme työkirjan s. 6 – 8. 

Harjoittelemme koulutavaroita oikeilla koulutavaroilla ja s. 8 – 9. Esitämme ja arvaamme. Piirrämme ja arvaamme. 

Opettelemme paikansanat (s. 9 + teht. 2) (laatikko on apuna). Kerromme koulutavaroiden paikan: The pencil is on the notebook. 

Teemme tehtävät 4 – 6. 

Toistamme sanaston 8a (s. 12). Kuuntelemme kappaleen 1.  

Homework: päällystä englannin työkirja + kuuntele, lue ja suomenna kappale 1 (s. 10 – 11) 

Bye-bye.