1.A

Perjantai

MA: kpl 33, läksyksi perusaukeama ja mökki 33

Torstai 28.4

AI: Tehtäväkirjasta s. 52-54, läksyksi t. 7 s. 55

Keskiviikko 27.4

YM: Eskariyhteistyö (ensiaputaidot), ei läksyä

MA: Koulussa tehty kpl 32, läksyksi perusaukeama ja mökki 32

Tiistai 26.4

AI: Koulussa käsitelty aapisesta s, 158-159, lukuläksy 10min. tältä aukeamalta

MA: Koulussa käsitelty kpl 31, läksyksi perusaukeama ja mökki 31

YM: Diagrammit, ei läksyä

Maanantai 25.4

AI: Koulussa tehty tehtäväkirjasta s.50-51

MA: Jakson kertausta, ei läksyä

Perjantai 22.4

MA: Matematiikan testi, ei läksyä

AI: Koulussa harjoittelimme luetun ymmärtämistä, valinnainen lukuläksy 10min.

Torstai 21.4

AI: Koulussa luettu s.156-157 aapisesta, lukuläksy tältä aukeamalta 10min.

YM: Tutkiminen (asioiden luokittelu), ei läksyä

Keskiviikko 20.4

AI: Eskariyhteistyö, läksyksi valinnainen lukuläksy 10min.

MA: Jakson kertausta, ei läksyä

Tiistai 19.4

AI: Koulussa teimme s.47-38 tehtäväkirjasta, läksyksi t.5 s.49

MA: Koulussa tehty kpl 30, läksyksi perusaukeama loppuun

YM: Tutkiminen (ilma), ei läksyä

PÄÄSIÄISLOMA

Maanantai 11.4

AI: Koulussa luimme aapista s.148-149 (kiusallista salailua), lukuläksy 10min. tältä aukeamalta/monisteesta

MA: kpl 29, läksyksi mökki 29

Perjantai 8.4

MA: Koulussa tehty kpl 28, läksyksi mökki 28

AI: Lukutunti, ei läksyä

Torstai 7.4

AI: Koulussa luettu aapista s. 146-147 ja tehty tehtäväkirjasta s. 44

–> läksyksi lukuläksy tältä aukeamalta 10min. ja tehtäväkirjasta s. 45 t.3 ja 4

YM: Tutkitaan vettä, ei läksyä

Keskiviikko 6.4

MA: kpl 27, läksyksi perusaukeama loppuun ja mökki 27

AI: Valinnainen lukuläksy 10min.

YM: Eskariyhteistyö, ensiaputaidot (ei läksyä)

Tiistai 5.4

MA: Kpl 26 (Vähennyslaskun tarkistaminen), läksyksi mökki 26

AI: Koulussa tehty tehtäväkirjaa s.41-42, läksyksi s.40 t.7

Maanantai 4.4

MA: Koulussa käsitelty kpl 25 (harjoitellaan), läksyksi mökki 25

AI: Koulussa luettu aapista s.144-145, läksyksi 10min. lukuläksy tältä aukeamalta/ monisteesta

Perjantai 01.04

MA: Koulussa kerrattu aikaisempia kappaleita, ei läksyä

AI: Koulussa tehty s.37-38 tehtäväkirjasta, läksyksi valinnainen lukuläksy 10min.

Torstai 31.3

AI: Koulussa luettu aapista s. 142-43 (Täpärä tilanne), läksyksi 10min. lukuläksy tältä aukeamalta/omasta monisteesta

MA: Koulussa tehty tehtäviä kpl 24, läksyksi perusaukeama loppuun/ yksi tehtävä eteenpäin

Keskiviikko 30.3

AI: Koulussa on tehty tehtäväkirjaa s.34-35, läksyksi t. 2 s. 35

MA: Koulussa on kerrattu edellisten kappaleiden asioita, ei läksyä

Tiistai 29.3 (TEEMAPÄIVÄ, ei läksyä)

Maanantai 28.3

AI: Koulussa luettu aapista s.140-141 (Nokan läpimurto), läksyksi lukuläksy 10min. tältä aukeamalta

MA: Koulussa käsitelty kpl 23, läksyksi mökki 23 ja perusaukeama loppuun

Perjantai 25.3


AI: koulussa tehty tehtäväkirjaa. 32-33, s. 32 läksyksi loppuun jos on jäänyt kesken

MA: Koulussa tehty kpl 22, läksyksi mökki ja perusaukeama loppuun

Torstai 24.3

AI: s. 138-139 aapisesta, läksyksi 10min. tältä aukeamalta tai omasta monisteesta

YM: Aiheena tutkiminen ja vesi, ei läksyä

Keskiviikko 23.3

AI: Eskariyhteistyö, valinnainen lukuläksy 10min.

MA: Olemme tehneet jakson koetta, ei läksyä

Tiistai 22.3

AI: Koulussa tehty tehtäväkirjaa s.29-30, läksyksi s.29 loppuun ja valinnainen lukuläksy 10min.

MA: Olemme tehneet jakson koetta, ei läksyä

Maanantai 21.3

AI: Koulussa on luettu aapista s.134-135 (Nokan suuri salaisuus), läksyksi lukuläksy 10min. tältä aukeamalta

MA: Matematiikassa kerrattu jakson tehtäviä, ei läksyä

Perjantai 18.3

MA: Koulussa teimme kpl 21 (katsastus), ei läksyä

AI: Lukutunti, ei läksyä

Torstai 17.3

AI: Koulussa olemme lukeneet aapista s. 132-133 (konsertti kirjastossa) ja tehneet tehtäväkirjaa s.26-27, lukuläksy s. 132-133 10min.

YM: Aiheena tutkiminen, ei läksyä

Keskiviikko 16.3

AI/YM: Eskariyhteistyö, ei läksyä

MA: kpl 20 (harjoitellaan), perusaukeama ja mökki läksyksi

Tiistai 15.3

MA: Koulussa teimme kappaletta 19 (sanalliset tehtävät), läksyksi perusaukeama loppuun ja mökki 19

AI: Koulussa teimme tehtäväkirjaa s.29-31, läksyksi valinnainen lukuläksy 10min.

Maanantai 14.13

MA: koulussa teimme kappaletta 18 (tuplat ja melkein tuplat), läksyksi perusaukeama loppuun ja mökki 18

AI: Koulussa luimme Aapista s.130-131, läksyksi lukuläksy 10min. tältä aukeamalta/monisteesta

Perjantai 11.3

MA: Koulussa teimme kappaletta 17 (lisätään lukuihin 7 ja 6), läksyksi mökki 17

AI: Koulussa teimme tehtäväkirjasta s. 20-21, ei läksyä

Torstai 10.3

AI: Koulussa luimme Aapista s. 128-129 (Nokka ja talotohtori), läksyksi lukuläksy 10min. tältä aukeamalta

YM: Eläinten talvehtiminen

Keskiviikko 9.3

AI: Eskariyhteistyö, ei läksyä

MA: Koulussa teimme kpl 16, läksyksi mökki 16

Tiistai 8.3

AI: Koulussa teimme tehtäviä s.17-18, läksyksi merkityt tehtävät (jos on jäänyt kesken)

YM: Orava ja siili, ei läksyä

MA: Koulussa teimme kpl 15, läksyksi perusaukeama ja mökki 15

Maanantai 7.3

AI: Koulussa luimme aapista s.122-123 (Juhlailta luistinradalla), lukuläksy 10min. tältä aukeamalta

MA: Koulussa teimme kpl 14 (kymmeneksi täydentäminen), läksyksi perusaukeama loppuun ja mökki 14

HIIHTOLOMA

Torstai 24.2

AI: Teimme koulussa tehtäväkirjaa s. 14-16, läksyksi aukeama loppuun ja valinnainen lukuläksy 10min.

YM: Orava ja siili, ei läksyä

Keskiviikko 23.2

LI: Leikimme ulkona kummioppilaiden kanssa

AI: Luimme Aapista s. 120-121 (Lumileikkejä Lempin kanssa), lukuläksy 10min. tältä aukeamalta/ omasta monisteesta

YM: Talven lintuja, ei läksyä

Tiistai 22.2

AI: Teimme koulussa harjoituskirjaa s.10-11, läksyksi aukeama loppuun ja valinnainen lukuläksy 10min.

MA: Teimme koulussa matematiikan testiä alkukevään asioista (luvut 0-20 ja geometria), ei läksyä

YM: Talven eläimiä, ei läksyä

Maanantai 21.02

AI: Käsittelimme koulussa s.118-119 (Kärppä), läksyksi lukuläksy 10min. tältä aukeamalta/ omasta monisteesta

MA: Geometria-jakson kertausta, ei läksyä

Perjantai 18.02

MA: Koulussa teimme kpl 13 (katsastus), ei läksyä

YM: Talven eläimiä, ei läksyä

Torstai 17.02

AI: Koulussa teimme tehtäväkirjasta s.8-9 ja luimme aapista s. 114-115 (X ja Å), läksyksi 10min. lukuläksy XÅ-aukeamalta/omasta monisteesta ja kesken jääneet tehtävät loppuun

YM: Koulussa käsittelimme talvea ja sitäm miten talvella tulee pukeutua, ei läksyä

Keskiviikko 16.02

MA: Koulussa teimme kpl 12: Tasokuviot, läksyksi perusaukeama loppuun ja mökki 12

AI: Koulussa teimme tehtäväkirjasta Q ja W -kirjain aukeamaa, läksyksi aukeama loppuun ja valinnainen lukuläksy 10min.

YM: Sääilmiöt, ei läksyä

Tiistai 15.02

MA: Koulussa teimme tehtäviä kappaleesta 11 (kappaleita), läksyksi perusaukeama ja mökki 11

AI: Tietokonetunti (tunnuksien testaaminen ja teams), ei läksyä

Maanantai 14.02

AI: Koulussa luimme aapisesta s. 112-113 (Q ja W-kirjaimet), läksyksi 10min. lukuläksy tältä aukeamalta tai omasta tavumonisteesta

MA: Ystävänpäivään liittyvää ohjelmaa, ei läksyä!

Perjantai 11.02

MA: Koulussa teimme kpl 10 (Hahmottaminen), läksyksi perusaukeama loppuun ja mökki

Torstai 10.2

AI: Koulussa harjoittelimme kirjaimia C ja Z sekä teimme tehtäväkirjaa s.4-5, läksyksi kaksi tehtävää eteenpäin.

YM: Suomen paikkakuntia

Huomenna luistelua ja palkintopäivän kunniaksi elokuvan katselua!

Keskiviikko 9.2

MA: Koulussa tutustuimme uuteen jaksoon (geometria), ei läksyä

AI: Teimme koulussa uutta kevään tehtäväkirjaa–>läksyksi ensimmäiseltä (F ja B) aukeamalta kaksi tehtävää eteenpäin, jos se on jäänyt koulussa kesken

KU: Kummioppilaille ystävänpäiväkorttien askartelua!

Tiistai 8.2

MA: Koulussa on kerrattu jaksoa 0-20, ei läksyä

AI: Koulussa on käsitelty B ja F-kirjainta, läksyksi 10min. lukuläksy s. 108-109

YM: Suomen maisemat

Maanantai 7.2

MA: Koulussa on kerrattu jaksoa 0-20, ei läksyä

AI: Koulussa on kerrattu G-kirjainta, valinnainen lukuläksy 10min.

Perjantai 4.2

MA: Koulussa käsitelty kpl 9 (katsastus), läksyksi s. 38 loppuun jos on jäänyt kesken

AI: Koulussa on luettu Aapista s. 105 ja kuunneltu tarinaa, läksyksi 10min. lukuläksy s. 104-105

Torstai 3.2

AI: Koulussa tehty tehtäväkirjasta s.84-85, läksyksi kaksi tehtävää eteenpäin

YM: Aiheena Suomen maisemat, ei läksyä

AI: Kävimme kirjastoautolla ja luimme lainattuja kirjoja, valinnainen 10min. lukuläksy

Huomenna liikunnassa luistelua!

Keskiviikko 2.2 (teemapäivä)

Omien sanomalehtien tekoa, ei läksyä!

Huomenna kirjastokortit mukaan!

Tiistai 1.2

MA: Koulussa käsittelimme lukua 8 (parilliset ja parittomat luvut), läksyksi perusaukeama loppuun ja mökki

AI: Luimme koulussa Aapista (G-kirjain aukeama), läksyksi 10min. lukuläksy s. 103-104

YM: Aiheena Suomen maisemat, ei läksyä

Maanantai 31.1

MA: Koulussa teimme luvun 7 tehtäviä, läksyksi perusaukeama loppuun ja mökki

AI: Koulussa harjoittelimme kirjainvihkoon G-kirjaimen muotoa ja kuuntelimme tarinaa, ei läksyä

UE: Käsittelyssä Nooan arkki, ei läksyä

KEVÄT 2022

Perjantai 15.10.

SA:

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa                                            Das Hände-Waschen Lied 👏🏻 [Hände waschen muss ein jedes Kind] – Kinderlieder mit Bobby.

Luemme Milli-kirjaa kuusi sivua lisää. Kertaamme eläimiä ja värejä kirjasta.

Harjoittelemme numerot 1 – 10 Schnitzeljagd-kirjasta (s. 56).

Pelaamme lautapelejä ryhmissä: sanomme numeroita ja värejä saksaksi.

Tschüs. Schöne Ferien.

Torstai 14.10.

EN:

Pesemme kädet ja laulamme numerolaulun Funky Counting Song | Numbers 1-10 | The Singing Walrus.

Laulamme vielä värilaulun Rainbow Colors Song | Colors Song for Kids | The Singing Walrus.

Pelaamme pelejä pienissä ryhmissä: harjoittelemme numeroita ja värejä.

1 one 2 two 3 three 4 four 5 five 6 six 7 seven 8 eight 9 nine 10 ten 11 eleven 12 twelve

Bye. Have a nice holiday.

Perjantai 8.10.

SA:

Laulamme hyvän huomenen laulun                                      https://www.youtube.com/watch?v=U_bsAKAbYD8.

Laulamme tervehdyslauluja Tarja Virtasen sivustolta                https://peda.net/iitti/lukio/oppiaineet/saksa/asetv/los-geht%27s-1/lektion-1. Harjoittelemme musiikkileikillä.

Harjoittelemme eläimiä Quizletissä                      https://quizlet.com/496676337/flashcards. Esitämme ja arvaamme. Harjoittelemme värejä. Piirrämme eläimiä ja arvaamme.

Tschüs.

Torstai 7.10.

EN:

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa Wash Your Hands Song | Music for Kids | The Singing Walrus.

Laulamme numerolaulun Funky Counting Song | Numbers 1-10 | The Singing Walrus.

Harjoittelemme numeroita 1 – 10 hernepusseilla.

Toistamme värit (High Five 1 / 2 ch. 2) . Väritämme eläinkoululaista. Kirjoitamme värit eläinkoululaisen viereen.

Bye.

Torstai 30.9.

EN:

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa                    https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE.

Laulamme tutun tervehdyslaulun Hello Song for Kids | Greeting Song for Kids | The Singing Walrus.

Kuuntelemme nalletarinan loppuun Not This Bear A First Day of School Story by Alyssa Satin Capucilli. Laskemme tarinan nalluja ja tavaroita.

Laulamme numerolaulun Funky Counting Song | Numbers 1-10 | The Singing Walrus.

Harjoittelemme numeroita 1 – 10 hularenkaalla ja hyppynarulla.

Bye.

Perjantai 24.9.

SA: kaikki ykkösluokat

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa                                        Das Hände-Waschen Lied 👏🏻 [Hände waschen muss ein jedes Kind] – Kinderlieder mit Bobby.

Laulamme hyvän huomenen laulun                                  https://www.youtube.com/watch?v=U_bsAKAbYD8.

Luemme Millis erster Schultag –kirjaa (sivulle 17).

Leikimme värimuistipeliä värikorteilla. Harjoittelemme värejä leluilla.

Harjoittelemme tervehdyksiä Tarja Virtasen sivustolla                https://peda.net/iitti/lukio/oppiaineet/saksa/asetv/los-geht%27s-1/lektion-1.

Tschüs.

Torstai 23.9.

EN:

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa            https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE.

Laulamme tutun tervehdyslaulun Hello Song for Kids | Greeting Song for Kids | The Singing Walrus.

Laulamme Mary had a little lamb (High Five 1 / 2 kappale 6).

Toistamme eläinsanat. Leikimme vettä kengässä: Are you ___? / Do you have ___?

Leikimme muistipeliä ja Flip cards (kappaleen aineistot).

Jatkamme vihkoihin omaa eläinkoululaista.

Bye.

Perjantai 17.9.

SA:

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa Das Hände-Waschen Lied 👏🏻 [Hände waschen muss ein jedes Kind] – Kinderlieder mit Bobby.

Laulamme hyvän huomenen laulun https://www.youtube.com/watch?v=U_bsAKAbYD8.

Kertaamme Millis erster Schultag –kirjaa (sivulle 12 asti). Kertaamme s-äänteitä. Harjoittelemme ja esitämme Fliege / Schlange / Biene –kuvilla.

Harjoittelemme värejä Tarja Virtasen sivustolla                https://peda.net/iitti/lukio/oppiaineet/saksa/asetv/los-geht%27s-1/l2-bunt sekä leluilla.

Tschüs.

Torstai 16.9.

EN:

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE.

Laulamme tutun tervehdyslaulun Hello Song for Kids | Greeting Song for Kids | The Singing Walrus.

Kuuntelemme nalletarinasta kolme ensimmäistä sivua https://www.youtube.com/watch?v=pCaA4lcv-4Q&t=83s.

Harjoittelemme vielä kotieläimiä ja lemmikkejä https://quizlet.com/500432501/farm-animals-and-pets-for-little-kids-flash-cards/. Leikimme vettä kengässä -leikkiä Do you have ___?

Harjoittelemme villieläimiä Quizlet-ohjelmassa https://quizlet.com/500432904/wild-animals-for-little-kids-flash-cards/.

Valitsemme oman eläinkoululaisen.

Bye.

Perjantai 10.9.

SA: ensimmäisen luokan saksa

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa Das Hände-Waschen Lied 👏🏻 [Hände waschen muss ein jedes Kind] – Kinderlieder mit Bobby.

Laulamme hyvän huomenen laulun                                    https://www.youtube.com/watch?v=U_bsAKAbYD8.

Katsomme Tarja Virtasen etäsaksan sivustolta kaksi koulunalkuun          liittyvää videota: https://peda.net/iitti/lukio/oppiaineet/saksa/asetv/los-geht%27s-1.

Teemme oman pienen koulutötterön = Schultüte. Saamme sen sisälle jotakin pientä: Überraschung!

Tschüs.

Torstai 9.9.

EN:

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa                  https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE.

Laulamme tutun tervehdyslaulun Hello Song for Kids | Greeting Song for Kids | The Singing Walrus.

Harjoittelemme vielä kotieläimiä ja lemmikkejä                      https://quizlet.com/500432501/farm-animals-and-pets-for-little-kids-flash-cards/. Leikimme vettä kengässä -leikkiä Do you have ___? Muodostamme eläinperheitä (one, two, three, four, five).

Kuuntelemme nalletarinasta kaksi ensimmäistä sivua                          https://www.youtube.com/watch?v=pCaA4lcv-4Q&t=83s.

Harjoittelemme villieläimiä Quizlet-ohjelmassa                    https://quizlet.com/500432904/wild-animals-for-little-kids-flash-cards/ ja esitämme eläimiä.

Bye.

Perjantai 3.9.

SA:

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa Das Hände-Waschen Lied 👏🏻 [Hände waschen muss ein jedes Kind] – Kinderlieder mit Bobby.

Laulamme hyvän huomenen laulun                                      https://www.youtube.com/watch?v=U_bsAKAbYD8.

Jatkamme tarinakirjaa Millis erster Schultag (s. 7 – 12).

Harjoittelemme värejä Millin ja värikorttien avulla.          Leikimme värikuningasta.

Väritämme eläinkoululaisemme, kirjoitamme värit saksaksi.

Tschüs.

Perjantai 27.8.

SA:

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa Das Hände-Waschen Lied 👏🏻 [Hände waschen muss ein jedes Kind] – Kinderlieder mit Bobby.

Laulamme hyvän huomenen laulun https://www.youtube.com/watch?v=U_bsAKAbYD8.

Aloitamme tarinakirjaa Millis erster Schultag (s. 1 – 6).

Kuuntelemme ja esitämme eläinlauluja. Mietimme omaa        eläinkoululaista. Piirrämme sen isoihin vihkoihin.

Tschüs.

Torstai 26.8.

EN:

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa                    https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE.

Laulamme tutun tervehdyslaulun Hello Song for Kids | Greeting Song for Kids | The Singing Walrus.

Esitämme ja arvaamme kesäsanoja:

SUMMER

SUN

SWIM

ICE CREAM

BEACH

FISH

Harjoittelemme kotieläimiä ja lemmikkejä                        https://quizlet.com/500432501/farm-animals-and-pets-for-little-kids-flash-cards/. Esitämme ja arvaamme. Piirrämme ja arvaamme. Leikimme vettä kengässä -leikkiä Do you have ___?

Bye-bye.

Perjantai 20.8.

SA: kaikkien ykkösluokkien saksa

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa                                            Das Hände-Waschen Lied 👏🏻 [Hände waschen muss ein jedes Kind] – Kinderlieder mit Bobby.

Laulamme hyvän huomenen laulun                                    https://www.youtube.com/watch?v=U_bsAKAbYD8.

Laulamme myös nimilaulun Deutsch lernen: Wie heißt du? – einfaches Kinderlied – ”What’s your name?” German song for kids. Kierrämme kysymässä kaikkien nimet ja kirjoitamme ne isoon vihkoon.

Piirrämme ja kirjoitamme vihkoon kesään liittyviä sanoja:

SOMMER

SONNE

EIS

SCHWIMMEN

SPIELEN

HEIß

Saimme kotikirjeet.

Tschüs.

Torstai 19.8.

EN:

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa                            https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE.

Laulamme tutun tervehdyslaulun                                              https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU.

Kierrämme kysymässä nimiä ja kirjoitamme ne isoon vihkoon.

Kirjoitamme ja piirrämme vihkoon kesäsanoja:

SUMMER

SUN

SWIM

ICE CREAM

BEACH

FISH

Esitämme ja arvaamme sanoja.

Bye-bye.

Perjantai 13.8.2021

SA: kaikki ykkösluokat

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa                                                                  Das Hände-Waschen Lied 👏🏻 [Hände waschen muss ein jedes Kind] – Kinderlieder mit Bobby.

Opettaja kertoo istumapaikan pienryhmässä. Istumme oman luokan oppilaiden kanssa.

Laulamme hyvän huomenen laulun                                                https://www.youtube.com/watch?v=U_bsAKAbYD8 apurimme herra Ankan kanssa (herr Ente).

Opimme kertomaan nimemme laulun avulla Deutsch lernen: Wie heißt du? – einfaches Kinderlied – ”What’s your name?” German song for kids.

Herr Ente kysyy kaikilta nimen. Tervehdimme ja kysymme naapurin nimeä.

Tschüs.

Torstai 12.8.2021

EN:

Pesemme kädet ja kuuntelemme käsien pesu –laulun                https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE.

Opettaja määrää istumapaikat pienryhmissä.

Laulamme tervehdyslaulun                                                                                                  Hello Song for Kids | Greeting Song for Kids | The Singing Walrus                                    ja opettelemme Hello-sanan. Laulamme laulun uudelleen ja opettelemme What’s your name? -kysymyksen ja vastauksen. Vaaleanpunainen apurimme Mr Piglet kiertää kysymässä kaikilta nimen.

WHAT’S YOUR NAME?

MY NAME IS ________.

Kuuntelemme vielä englanninkielisen tarinan                              https://www.youtube.com/watch?v=pCaA4lcv-4Q&t=83s.

Bye-bye.